We bake happiness

We bake happiness

  • identity
  • website
  • signing

Belicious is een nieuw banketmerk. Een initiatief van het familiebedrijf Bakkerij van der Sterre en Het Bankethuis. Belicious banket is een mix van puur vakmanschap en de beste kwaliteit, waarbij zoveel mogelijk natuurlijke ingrediënten worden gebruikt. Belicious moest als nieuwe banketsensatie onder de doelgroep geïntroduceerd worden en zo ook in de markt worden gezet. Belicious vroeg Studio Lemon om een communicatieconcept en visuele identiteit te ontwikkelen. We hebben een heldere beeldtaal ontwikkeld waarin we een ‘first impression’ beeld hebben gemaakt die de doelgroep en het product vertegenwoordigd. Daarnaast zijn een aantal preferred suppliers aangehaakt die de producten als shop in shop concept aanbieden.

Identity

Het logo van Belicious is geïnspireerd op een cadeaulint, gedrapeerd in de letter B. Het cadeaulint staat voor het exclusieve cadeautje dat Belicious is. Belicious is serieuze ambacht met een knipoog en dat zie je duidelijk terugkomen door de gehele stijl. Inmiddels zijn de eerste Belicious taartjes al in diverse horecagelegenheden in Nederland verkrijgbaar.

Sweets for the sweet.

Mobile first

We hebben Belicious geholpen door het budget zo goed mogelijk te verdelen. Omdat het belang van een krachtig merk groot was, hebben we ervoor gekozen een responsive microwebsite te ontwikkelen als ideaal online visitekaartje. Naast duidelijke contactgegevens en een bestelmogelijkheid staan vooral het taartje, het verhaal erachter en de ingrediënten centraal.